OBJECTIUS, COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CONTINGUTS

         OBJECTIUS


            L’ensenyança d’aquesta unitat didàctica d’Educació Física, arran el teatre d’ombres, presenta com a principals objectius, el desenvolupament de les següents capacitats:
1.    Conèixer i valorar el seu cos i l’activitat física, diferenciant els seus elements, per a gaudir de les possibilitats motrius en relació amb els altres.
2.    Reconèixer i identificar els propis sentiments, emocions, necessitats, preferències i interessos, a més de ser capaç d’expressar-los i comunicar-los a la resta, sempre respectant els dels altres.
3.    Aconseguir una imatge ajustada i positiva de si mateixa, a través del seu reconeixement personal i de la interacció amb els demés; i descobrir les seues possibilitats i limitacions per a aconseguir una autoestima ajustada.
            A més a més, el tractament d’aquest tema, també els serveix per a introduir els xiquets al món del teatre d’ombres; per tal d’observar com reaccionen i es comporten, davant la situació de representar per mitjà d’ombres; també per a integrar els xiquets amb problemes de desinhibició; i per descomptat, conèixer i dominar amb soltesa les tècniques del teatre d’ombres.
            També hem de dir que, segons Valentin Moral, la pràctica del teatre d’ombres en té d’altres objectius, com ara desenvolupar les possibilitats comunicatives; promoure el coneixement d’un mateix, de la resta, i de l’entorn; realitzar treballs senzills de dramatització, motivats per el muntatge de les ombres; desenvolupar l’esperit creatiu, propi i de la resta del grup; fomentar l’espontaneïtat i la improvisació, entre d’altres.

         COMPETÈNCIES BÀSIQUES


            En aquesta unitat didàctica treballem tres competències bàsiques que es fomentem, amb les activitats que realitzem al llarg de les sessions propossades.
            Competència d´autonomia personal i iniciativa personal, és a dir, fomentar la motivació entre els alumnes, i que siguin competents en el seu treball personal, de igual manera, que siguin capaços d´aconseguir els objectius que ells mateixa es marquen. Resposabilitat i autonomia  personal per aconseguir metes pròpies que desprès ajudaran a un millor funcionament en grup. També conèixer els recursos dels quals disposen i l´entorn en el qual es van a realizar.
            Competència social i ciutadana, amb les activitats que es  realitzen de forma grupal, fomentem les relacions i la empatía amb els companys, el respecte i la integració junt a la igualtat de tots, sense cap tipus de discriminació. També la solidaritat i una comunicación fluïda entre ells.
            Finalment tractarem la competència artística i cultural, predominant en aquesta unitat, amb la qual pretenem conèixer els codis, les tècniques, models i referents per a poder aconseguir la representació d´un teatre d´ombres, car que és un dels objectius que forma la unitat didáctica que hem realitzat, junt a la fomentació de criteris propis, que ajuden al desenvolupament de la creativitat i la imaginació per a dominar els canons més importants d´aquesta tècnica.

         CONTINGUTS


            A l’hora de realitzar aquesta unitat didàctica, es van a tractar una sèrie de continguts, a nivell global, com són la utilització del teatre i la mímica, com a mitjans per a desenvolupar l’expressió corporal i l’expressió no verbal; i la participació i respecte, davant de situacions que suposen comunicació corporal, al mateix temps que el reconeixement de les diferències en la manera d’expressar-se.

No hay comentarios:

Publicar un comentario