OBJECTIUS
L’ensenyança d’aquesta unitat
didàctica d’Educació Física, arran el teatre d’ombres, presenta com a
principals objectius, el desenvolupament de les següents capacitats:
1.
Conèixer
i valorar el seu cos i l’activitat física, diferenciant els seus elements, per
a gaudir de les possibilitats motrius en relació amb els altres.
2.
Reconèixer
i identificar els propis sentiments, emocions, necessitats, preferències i
interessos, a més de ser capaç d’expressar-los i comunicar-los a la resta,
sempre respectant els dels altres.
3.
Aconseguir
una imatge ajustada i positiva de si mateixa, a través del seu reconeixement
personal i de la interacció amb els demés; i descobrir les seues possibilitats
i limitacions per a aconseguir una autoestima ajustada.
A més a més, el tractament d’aquest
tema, també els serveix per a introduir els xiquets al món del teatre d’ombres;
per tal d’observar com reaccionen i es comporten, davant la situació de
representar per mitjà d’ombres; també per a integrar els xiquets amb problemes
de desinhibició; i per descomptat, conèixer i dominar amb soltesa les tècniques
del teatre d’ombres.
També
hem de dir que, segons Valentin Moral, la pràctica del teatre d’ombres en té
d’altres objectius, com ara desenvolupar les possibilitats comunicatives;
promoure el coneixement d’un mateix, de la resta, i de l’entorn; realitzar
treballs senzills de dramatització, motivats per el muntatge de les ombres;
desenvolupar l’esperit creatiu, propi i de la resta del grup; fomentar
l’espontaneïtat i la improvisació, entre d’altres.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
En aquesta unitat didàctica
treballem tres competències bàsiques que es fomentem, amb les activitats que
realitzem al llarg de les sessions propossades.
Competència d´autonomia personal i
iniciativa personal, és a dir, fomentar la motivació entre els alumnes, i que
siguin competents en el seu treball personal, de igual manera, que siguin
capaços d´aconseguir els objectius que ells mateixa es marquen. Resposabilitat
i autonomia personal per aconseguir
metes pròpies que desprès ajudaran a un millor funcionament en grup. També conèixer
els recursos dels quals disposen i l´entorn en el qual es van a realizar.
Competència social i ciutadana, amb
les activitats que es realitzen de forma
grupal, fomentem les relacions i la empatía amb els companys, el respecte i la
integració junt a la igualtat de tots, sense cap tipus de discriminació. També
la solidaritat i una comunicación fluïda entre ells.
Finalment tractarem la competència
artística i cultural, predominant en aquesta unitat, amb la qual pretenem conèixer
els codis, les tècniques, models i referents per a poder aconseguir la
representació d´un teatre d´ombres, car que és un dels objectius que forma la
unitat didáctica que hem realitzat, junt a la fomentació de criteris propis,
que ajuden al desenvolupament de la creativitat i la imaginació per a dominar
els canons més importants d´aquesta tècnica.
CONTINGUTS
A
l’hora de realitzar aquesta unitat didàctica, es van a tractar una sèrie de
continguts, a nivell global, com són la utilització del teatre i la mímica, com
a mitjans per a desenvolupar l’expressió corporal i l’expressió no verbal; i la
participació i respecte, davant de situacions que suposen comunicació corporal,
al mateix temps que el reconeixement de les diferències en la manera
d’expressar-se.
No hay comentarios:
Publicar un comentario